Recseg a féltengelycsukló

Okai:
 

Az elfordított kerékkel történő gyors elinduláskor vagy akár adott sebességgel egyenesen történő haladáskor jelentkező recsegés a féltengelycsukló kopásának egyértelmű jelei. Ennek okai lehetnek:

  • Természetes kopás
     
  • A féltengelycsukló porvédő sapkájának sérülése
     
  • Agresszív vezetési stílus (gyors elindulás megcsúszással, teljesen eltekert kormányállás mellett; nagy sebességű kanyarvétel kis fordulási sugáron)

A szervizek autószerelői szinte azonnal meghozzák a kellemetlen ítéletet: ki kell cserélni a féltengelycsuklót.

 



Javaslatok:


Ha a féltengelycsukló recsegése csak nemrégiben kezdődött el és csak teljesen eltekert kormányállásnál vagy extrém üzemmódoknál fordul elő, akkor nem szükséges új féltengelycsuklót vásárolni. A kardán ilyen jellegű elhasználódása javítható speciális zsír segítségével — XADO Javítózsír Revitalizant®-tal. Ennek a zsírnak az alkalmazásával a féltengelycsukló javítható és képes lesz üzemelni a jármű teljes élettartama alatt.
 
A zsír alkalmazásához feltétlenül szét kell szedni a kardánt,  ügyelve az alkatrészek összekapcsolódására. Tisztítsa meg az alkatrészeket a régi zsírtól és öblítse le őket. Ajánlatos speciális tisztítószert (pl: XADO Universal ipari öblítő) alkalmazni.
Győződjön meg róla, hogy az alkatrészeken nincsenek jelentős sérülések (szilánkok, 0,1 mm-nél mélyebb repedések, vágások), majd szerelje össze őket.
Töltse meg a féltengelycsuklót  XADO javítózsírral, majd szerelje be. A recsegésnek teljesen meg kell szűnnie 2500-3000 km megtétele után.
A XADO javítózsír alkalmazását követő  17-20 ezer km megtétele után  vegye le a sapkát, távolítsa el a régi zsírt és tisztítsa ki a XADO javítózsír alkalmazásával belsejét. Töltse fel XADO féltengelycsukló zsírral a hátralévő élettartamra. Szerelje be a féltengelycsuklót és rögzítse a sapkát.


Hasznos tanács


A féltengelycsukló hosszabb élettartamáért ajánlatos betartani az alábbi három szabályt:

  • Nem ajánlatos hirtelen elindulni, mert ilyenkor a forgatónyomaték sokkal nagyobb, mint menet közben, és a nagy terhelésektől a féltengelycsukló sokkal hamarabb meghibásodik.
     
  • Nem ajánlatos teljesen elfordított kormány mellett kipörgetni a kereket. Ha a féltengely-csukló  nagy szöget zár be a tengellyel, a féltengelycsukló  alkatrészeit extrém terhelés éri, ezáltal sokkal gyorsabban elhasználódik.
     
  • Ajánlatos rendszeres időközönként ellenőrizni a féltengelycsukló porvédő sapkáinak állapotát: A féltengelycsukló alkatrészei hamar elhasználódnak, ha homok, por vagy egyéb szennyeződés éri őket.

 

Hírek, Cikkek

  • Hatékonysági tanúsítvány
    Hatékonysági tanúsítvány A mellékelt jegyzőkönyv hat diesel tehergépkocsi, 3 éven át tartó vizsgálatát tartalmazza. Az összefoglaló  eredmény szerint a …
  • Dakar 2014
    Dakar 2014 Dakar 2014 A XADO Chemical Group 2014-ben saját csapattal indul a legendás Dakar rallyn. 2004…
Összes cikk
xado.com

Kosár

 x 
A kosár üres

Belépés

XADO Revitalizálók

Katalógus 2011-13

Zetor traktor