Alacsony vagy egyenlőtlen nyomás a hengerekben

A nyomáscsökkenés tünetei:

  • Nehezen indul a motor
  • Instabil működés minden üzemmódban
  • Egy vagy több henger nem működik
  • Pattogás hallatszik a szívó oldalon és/vagy a leömlőből
  • Megnő az üzemanyag-fogyasztás
  • Megnő a nyomás a hűtőrendszerben

Alacsony vagy egyenlőtlen kompresszió okai:

  1. Beragadnak a dugattyúgyűrűk, szénlerakódások keletkeznek az égéstér falain és a dugattyú tetején.
  2. Elkoptak vagy megsérültek a hengerek működő felületei, nem kritikus mértékben elkoptak a kompressziós dugattyúgyűrűk.
  3. Nem megfelelő a szelepek beállítása, elkoptak vagy megsérültek a hidrotőkék.
  4. Elkoptak a vezetőperselyek, deformálódott a szelepszár.
  5. Kiégett a szelep vagy a hengerfej tömítés a hengerfej elrepedése vagy elvetemedése miatt; teljesen kiégett vagy részlegesen szétroncsolódott a dugattyú, szétroncsolódtak a dugattyúgyűrűk.

 



Javaslatok

  1. Ha beragadnak a dugattyúgyűrűk és szénlerakódások keletkeztek az égéstér falain és a dugattyú tetején, ajánlatos bármely működési fázisban dekarbonizálni a hengereket a motorolaj cseréje nélkül Verylube dekarbonizáló adagolásával a hengerekbe, a gyújtógyertyák nyílásain keresztül (benzinmotoroknál), a fúvókák vagy izzítógyertyák nyílásain keresztül (dízelmotoroknál).

 
A dugattyúgyűrűk beragadásának megakadályozásához és a szénlerakódások hatékony eltávolításához a hengerek felületeiről és a szelepekről ajánlatos kitisztítani a motor olajrendszerét minden olajcsere előtt XADO VitaFlush – intenzív olajrendszer-tisztító adagolásával a régi olajba, és az olajcsere előtt még 300-800 km-en keresztül járatni a motort.

  1. A hengerek működő felületeinek kopása vagy sérülése, vagy a kompressziós dugattyúgyűrűk nem kritikus kopása esetén kezelni kell a hengereket hengerekhez való XADO Revitalizant®-tal a gyújtógyertyák nyílásain keresztül (benzinmotoroknál), a fúvókák vagy izzítógyertyák nyílásain keresztül (dízelmotoroknál).

A hengerek jelentős kopása esetén, a hengerek XADO Revitalizanttal való kezelése és az időszerű motorolaj csere után, a teljes olajrendszert kezelni kell a megfelelő motortípushoz való (benzin- vagy dízelmotor) XADO Revitalizant®-tal; XADO EX120 Revitalizant®-tal; XADO 1 Stage Revitalizant®-tal vagy XADO АМС Maximummal.

  1. Ha az alacsony vagy egyenlőtlen kompresszió a szelep nem megfelelő beállításából vagy a hidrotőkék kopásából vagy sérüléséből adódik, akkor be kell állítani a szelepeket és ki kell cserélni az elhasználódott vagy sérült hidrotőkéket.
  2. A vezetőperselyek kopása és a szelepszárak eldeformálódása esetén ajánlatos javítani a hengerfejet, javítani és felfúrni a szelepvezetőket és kicserélni a sérült szelepeket.
  3. Ha kiégett a szelep vagy a hengerfej tömítés a hengerfej elrepedése vagy elvetemedése miatt teljesen kiégett vagy részlegesen szétroncsolódott a dugattyú, teljes nagyjavítást kell végezni a szétroncsolódott vagy deformálódott alkatrészek kicserélésével.

 

 

Hírek, Cikkek

  • Vitalitás a motornak
    Vitalitás a motornak újjászületés az elkopott alkatrészeknek Aki ért az autókhoz jól tudja, működés közben egyes fém alkatrészek…
  • Hatékonysági tanúsítvány
    Hatékonysági tanúsítvány A mellékelt jegyzőkönyv hat diesel tehergépkocsi, 3 éven át tartó vizsgálatát tartalmazza. Az összefoglaló  eredmény szerint a …
Összes cikk
xado.com

Kosár

 x 
A kosár üres

Belépés

XADO Revitalizálók

Katalógus 2011-13

Zetor traktor