Nehezen induló dízelmotor

  1. Alacsony kompresszió a motor hengereiben
  2. Az üzemanyag-szivattyú dugattyúpárjai elkoptak
  3. Alacsony hőmérséklet miatt besűrűsödött a dízel üzemanyag
  4. A befecskendező fúvókák beszennyeződtek, meghibásodtak az injektorok, fekete a kipufogógáz 
  5. Meghibásodott az önindító vagy gyenge az akkumulátor
  6. Meghibásodott a fejlett injektor rendszer
  7. Meghibásodott az izzítógyertyák vezérlőrendszere és elromlottak az izzítógyertyák
  8. Elszennyeződött az üzemanyagszűrő

 



Javaslatok

  1. Alacsony kompresszió esetén a dízelmotor meleg indítása csak kicsivel könnyebb, mint a hideg indítása. Ezenkívül a motor indításkor nem hangos és robbanékony, hanem visszafogott. Az alacsony kompresszió oka lehet a hengerek kopása, a dugattyúgyűrűk kopása vagy törése, a dugattyúgyűrűk beragadása, a szelepek eresztése vagy kiégése, vagy a dugattyúfedél kiégése.

A dugattyúgyűrű beragadása esetén ajánlatos alkalmazni az alábbi termékek valamelyikét:
Anticarbon - adagoljon minden hengerbe dekarbonizáló motortisztítót az izzítógyertyák nyílásán vagy az injektorokon keresztül. A motorolaj cseréje előtt ajánlatos Atomex TotalFlush - olajrendszer-tisztítót alkalmazni. Ha nem kritikus a hengerek és a dugattyúgyűrűk kopása, akkor ajánlatos a motor teljes olajrendszerét kezelni az alábbi termékek valamelyikével: Revitalizant® dízelmotorhoz vagy Atomic Metal Conditioner Maximum 1 Stage Revitalizant®-tal

  1. A dízelmotor nehéz meleg indításának másik és egyben leggyakoribb oka az üzemanyag-szivattyú dugattyúpárjainak elkopása. A magas nyomású üzemanyag-szivattyúk dugattyúpárjainak elkopása esetén a hideg üzemanyagot képesek a dugattyúk szivattyúzni, viszont amint felmelegszik és hígabb lesz, már nem tudják a megfelelő térfogatáramot szivattyúzni a motor normál indításakor. 

A magas nyomású üzemanyag-szivattyú dugattyúpárjainak nem kritikus elkopása javítható a már említett speciális tisztítószeres öblítéssel és a dízelmotor üzemanyagrendszerének alábbi, Revitalizant®-os kezelésével. 
Ajánlott üzemanyagrendszer tisztítószerek dízelmotorokhoz:

Ajánlott XADO gel revitalizáló szerek magas nyomású üzemanyag-szivattyúk elkopott dugattyúpárjainak javítására:

  1. Az injektorok jelentős szennyeződése esetén ajánlatos rendszeresen alkalmazni a 2. pontban említett üzemanyagrendszer tisztító szereket. 

Ha működés közben fekete füst távozik a kipufogóból, azt okozhatja a dízel részecskeszűrő (DPF) kritikus elszennyeződése. 
Meghibásodás esetén ellenőrizni kell az injektorokat és szükség esetén ki kell cserélni.

  1. Az önindító meghibásodása esetén meg kell azt javítani. A gyenge akkumulátort fel kell tölteni vagy ki kell cserélni.
  2. A meghibásodott fejlett injektor rendszert le kell ellenőriztetni és meg kell javíttatni szakemberrel.
  3. Az izzítógyertyák vezérlőrendszerének és az izzítógyertyáknak a meghibásodása kiküszöbölhető az izzítógyertyák működésének ellenőrzésével és esetleges cseréjével.
  4. Az üzemanyagszűrő eltömődése esetén ki kell azt cserélni és az alábbi megelőző tisztítást el kell végezni az üzemanyagrendszeren a 2. pontban említett tisztítószerek segítségével. (előfordulhat, hogy az üzemanyagszűrőt újra ki kell cserélni).

 

 

Hírek, Cikkek

  • Interjú Béza Dániel autószerelővel
    Interjú Béza Dániel autószerelővel ► Mióta használsz Xado motorolajokat? Körülbelül másfél éve. Tavaly szezon elején kezdtük el használni elsősorban négyütemű…
  • JET 100 pancserteszt
    JET 100 pancserteszt JET 100 adalék hatása a benzin vizesedésére Ajánljuk motorosoknak és benzines autóikat télen pihentetőknek Jön…
Összes cikk
xado.com

Kosár

 x 
A kosár üres

Belépés

XADO Revitalizálók

Katalógus 2011-13

Zetor traktor