2 év és 15 verseny után …
Csákó Ferenc mérnök-közgazdász
F-500 és F-3-as motorcsónak versenyző, többszörös EB VB I.-III. helyezett
A versenyzés során a propeller meghajtás extrém terhelési viszonyok között működik a 250 lóerős 14000 fordulatszámú motornak köszönhetően. A kis méretű kúpkerekes hajtómű csupán 700 cm3 olajat tartalmaz, ezért minden verseny után le kell cserélni a rendkívüli igénybevétel miatt. Még így is 2-3 futam után javításra, illetve cserére szorul a hajtómű, a fogaskerekek, illetve a csapágyak kopása miatt. A terhelés okozta kopás és főleg a súrlódási veszteség csökkentése és az ezzel járó előnyök döntő fontosságúak a jobb időeredmény elérése miatt.
“Többféle adalékot és hajtómű olajat kipróbáltam már. Ez idáig a legjobb eredményt a XADO fémkerámia felületképző gél és az ugyancsak fémkerámia adalékot tartalmazó XADO 75W-90 hajtómű olaj kombinációjával értem el. Többszöri futam után még mindig sokkal halkabb a meghajtás és semmi előjelét nem tapasztalom az ilyenkor már esedékes kúpkerék és csapágyak cseréjének.
2010.03.01.
Telt az idő, a hajtómű 2 éven át, 15 versenyt és az edzéseket is végigdolgozta a XADO 75W-90 hajtómű olajjal (0,7l töltettel) anélkül, hogy a hajtóművet cserélni kellett volna.
Talán még többet mehetett volna, ám az egyik tűgörgős csapágy kosara széttört, ijesztő zajokat adva ki magából. Szétszedtük és a képeken látható enyhe kopásokat tapasztaltunk. Máskor egy ilyen kosártörés esetén a fémdarabok, görgők sokkal mélyebb nyomokat hagytak a csapágyfelületen és a hajtóművet komplett ki kellett cserélni. A XADO felkeményítette a felületeket, így a sérülés sokkal kisebb a csapon és a házban is.”
Bővebb információ:
Király Motorcsónak Szerviz
1031 Budapest, Római Part 19.
Telefonszám: 242-2372
Fax: 242-2373