A hajtótengely „morog”, zaj hallatszik a differenciálműből
Alacsony az olajszint. Megsérült a fogazott hajtótengely tömszelencéje.
Megsérültek a féltengelyek tömszelencéi. Elszennyeződött vagy megsérült a légbeszívó.
Laza szerelvény miatt e...
- Alacsony az olajszint
- Megsérült a fogazott hajtótengely tömszelencéje.
- Megsérültek a féltengelyek tömszelencéi.
- Elszennyeződött vagy megsérült a légbeszívó.
- Laza szerelvény miatt eltömődött a töltőnyílás vagy a leeresztő furat.
- Szivárgás a differenciálmű burkolatán.
- Megsérültek a tömítések.
- Szennyezett váltóolaj
- Az olaj nagy mennyiségű nedvességet és/vagy szennyeződést tartalmaz.
- Meghibásodott a sebességváltó áttétel vagy a differenciálmű.
- Túl nagy a rés a fogazott hajtótengely csapágyainál.
- A fogaskerekek nincsenek megfelelően beállítva vagy elhasználódtak.
- A bolygókerék nehezen forog a tengelyen.
- Karcolások a bolygókerék működési felületén.
- Beragadnak a differenciálmű fogaskerekei vagy féltengelyei.
- Nem megfelelő a rés a differenciálmű fogaskerekeinek fogai között.
- Elhasználódtak a féltengelycsapágyak.
- Elkopott a szélső fogaskerekek bordás csatlakozása.
- Eldeformálódtak a féltengelyek vagy nem megfelelő a járásuk.
- Kilazultak a sebességváltó forgattyúházának leszorító csavarjai, kilazult vagy imbolyog a hajtókar anyája vagy a tányérkerék.
Javaslatok
- A jármű üzemeltetése alacsony váltóolaj szint mellett túlmelegedéshez és a sebességváltó és a differenciálmű csapágyainak és fogaskerekeinek tovább kopásához vezet. A hajtótengely elhasználódásától erősödő zaj (morajlás) hallható a különböző üzemmódokban. Ajánlatos először megjelölni és megszüntetni a szivárgás okát az ilyen hibák javításához. Ha a szivárgást a fogazott hajtótengely és a féltengelyek tömszelencéinek rugalmatlansága és nem kritikus kopása okozza, ajánlatos az olajszivárgás megszüntetésére szolgáló Atomex váltóolaj-szivárgás tömítőt adagolni a váltóolajhoz. Ez visszaállítja a tömszelencék rugalmasságát és megszünteti a szivárgást. Ha a szivárgást a légbeszívó sérülése, a dugók hézaga, a tömítések sérülése vagy a differenciálmű fedelének hézaga okozza, akkor a hibák cserével és javítással orvosolhatók. A szivárgás okának megszüntetése és a normál mennyiségű olaj betöltése után ajánlatos adagolni sebesség-váltóhoz való XADO Revitalizant® termékből az elkopott csapágyak és fogaskerekek helyreállításához.
Megjegyzés: Jelentős, akár extrém mértékű elhasználódás esetén, vagy ha a sebességváltóhoz való XADO Revitalizant® termék alkalmazása 3-5 ezer km megtétele után sem hozott kellő eredményt, akkor ajánlatos még XADO Javítózsírt is adni a felmelegedett váltóolajhoz legfeljebb az olajfürdő 2%-ának arányában.
- A csapágyak és fogaskerekek akkor is hamar elhasználódhatnak a jármű rövid üzemét követően, ha nagy mennyiségű szennyeződés és nedvesség kerül a váltóolajba. Ebben az esetben ajánlatos lecserélni a váltóolajat a tengely belső üregének átöblítésével együtt, majd új váltóolaj alkalmazásával kezelni a kézi sebességváltót az egyik XADO Revitalizant® termékkel.
- A sebességváltót meghibásodás esetén ki kell cserélni: a 100%-ban elhasználódott alkatrészek cseréje és a hézagok pontos beállítása. A javított sebességváltó beállítása és a rövid bejáratási időszakot (100-300 km) követően, ha nincsenek szerelési hibák, ajánlatos kezelni a tengelyt valamely kézi sebességváltóhoz való XADO Revitalizant® termékkel, a beszerelt alkatrészek tökéletes beállításának megtartásához és a jövőbeni elhasználódás megelőzéséhez. A felsorolt helyzetekben alkalmazható, kézi sebességváltóhoz való XADO Revitalizant® termékek:
- Atomic Metal Conditioner Maximum Transmission 1 Stage Revitalizant®
- 1 Stage Transmission Revitalizant® kézi sebességváltóhoz
- Revitalizant® kézi sebességváltóhoz
- Revitalizant® EX120 kézi sebességváltóhoz
- Atomic Metal Conditioner Maximum Diesel Truck kézi sebességváltóhoz
- A féltengely csapágyakat kritikus elhasználódás esetén ki kell cserélni.
- A szélső fogaskerekek bordás csatlakozását 100%-os elhasználódás esetén ki kell cserélni.
- Ha kilazultak a sebességváltó forgattyúházának leszorító csavarjai, kilazult vagy imbolyog a hajtókar anyája vagy a tányérkerék, akkor megfelelő erővel meg kell őket húzni.