A motor füstöl
Ha figyelemmel kíséri a kipufogógáz színét, előzetesen megállapíthatja, hogy mi a baja a járműnek:
A kipufogófüstnek jellegzetes kék színe van.
Lehetséges okok: elhasználódtak a hengerek és a dugattyúk, a szelepek, a szelepvezetők vagy a szelepszár tömítések...
Ha figyelemmel kíséri a kipufogógáz színét, előzetesen megállapíthatja, hogy mi a baja a járműnek:
- A kipufogófüstnek jellegzetes kék színe van.
Lehetséges okok: elhasználódtak a hengerek és a dugattyúk, a szelepek, a szelepvezetők vagy a szelepszár tömítések, beragadtak (karbonizálódtak) a dugattyúgyűrűk, elhasználódtak a turbófeltöltő tartóinak csapágyai vagy a turbófeltöltő motorjai, nincs szikra valamelyik hengerben (meghibásodott az áramkör).
- A kipufogófüst fehér színű.
Lehetséges okok: nedvesség került a motorba és a kipufogórendszerbe, meghibásodott a hűtőrendszer. Hidegindításkor (különösen hideg időben) normális, ha némi füst tapasztalható. Ha a motor az után is füstöl, hogy felmelegedett üzemi hőmérsékletre, feltétlenül szervizbe kell vinni a járművet.
- A kipufogófüst fekete színű.
Lehetséges okok: meghibásodott az üzemanyagrendszer, a járművet feltétlenül szervizbe kell vinni átvizsgálásra.
Javaslatok
A dugattyúgyűrűk dekarbonizálása: Az Anticarbon − dekarbonizáló motortisztítót az izzítógyertyák nyílásain kell bejuttatni a motor hengereibe.
Az olajrendszer tisztítása: A Vita Flush − olajrendszer-tisztítót a motorolajhoz kell hozzáadni (200-800 km).
A viszkozitás növelése: Atomex Complex olajkezelő − füstgátló olajkezelő.
A motor kezelése Revitalizant®-tal: Atomic Metal Conditioner Maximum 1 Stage Revitalizant®-tal vagy 1 Stage Engine Revitalizant® benzin- és dízelmotorhoz.
A Revitalizant® alkalmazásának köszönhetően a motorban eltűnnek a hengerfurat felületi hibái és helyreáll az alkatrészek geometriája. Ettől megnő a henger kompressziója, javul a hézagok tömítettsége, csökken az olajfogyasztás és kevesebb lesz a füst.