Alacsony vagy egyenlőtlen nyomás a hengerekben2
A nyomáscsökkenés tünetei: Nehezen indul a motor. Instabil működés minden üzemmódban.
Egy vagy több henger nem működik.
A nyomáscsökkenés tünetei:
- Nehezen indul a motor
- Instabil működés minden üzemmódban
- Egy vagy több henger nem működik
- Pattogás hallatszik a szívó oldalon és/vagy a leömlőből
- Megnő az üzemanyag-fogyasztás
- Megnő a nyomás a hűtőrendszerben
Alacsony vagy egyenlőtlen kompresszió okai:
- Beragadnak a dugattyúgyűrűk, szénlerakódások keletkeznek az égéstér falain és a dugattyú tetején.
- Elkoptak vagy megsérültek a hengerek működő felületei, nem kritikus mértékben elkoptak a kompressziós dugattyúgyűrűk.
- Nem megfelelő a szelepek beállítása, elkoptak vagy megsérültek a hidrotőkék.
- Elkoptak a vezetőperselyek, deformálódott a szelepszár.
- Kiégett a szelep vagy a hengerfej tömítés a hengerfej elrepedése vagy elvetemedése miatt; teljesen kiégett vagy részlegesen szétroncsolódott a dugattyú, szétroncsolódtak a dugattyúgyűrűk.
Javaslatok
- Ha beragadnak a dugattyúgyűrűk és szénlerakódások keletkeztek az égéstér falain és a dugattyú tetején, ajánlatos bármely működési fázisban dekarbonizálni a hengereket a motorolaj cseréje nélkül Verylube dekarbonizáló adagolásával a hengerekbe, a gyújtógyertyák nyílásain keresztül (benzinmotoroknál), a fúvókák vagy izzítógyertyák nyílásain keresztül (dízelmotoroknál).
A dugattyúgyűrűk beragadásának megakadályozásához és a szénlerakódások hatékony eltávolításához a hengerek felületeiről és a szelepekről ajánlatos kitisztítani a motor olajrendszerét minden olajcsere előtt XADO VitaFlush – intenzív olajrendszer-tisztító adagolásával a régi olajba, és az olajcsere előtt még 300-800 km-en keresztül járatni a motort.
- A hengerek működő felületeinek kopása vagy sérülése, vagy a kompressziós dugattyúgyűrűk nem kritikus kopása esetén kezelni kell a hengereket hengerekhez való XADO Revitalizant®-tal a gyújtógyertyák nyílásain keresztül (benzinmotoroknál), a fúvókák vagy izzítógyertyák nyílásain keresztül (dízelmotoroknál).
A hengerek jelentős kopása esetén, a hengerek XADO Revitalizanttal való kezelése és az időszerű motorolaj csere után, a teljes olajrendszert kezelni kell a megfelelő motortípushoz való (benzin- vagy dízelmotor) XADO Revitalizant®-tal; XADO EX120 Revitalizant®-tal; XADO 1 Stage Revitalizant®-tal vagy XADO АМС Maximummal.
- Ha az alacsony vagy egyenlőtlen kompresszió a szelep nem megfelelő beállításából vagy a hidrotőkék kopásából vagy sérüléséből adódik, akkor be kell állítani a szelepeket és ki kell cserélni az elhasználódott vagy sérült hidrotőkéket.
- A vezetőperselyek kopása és a szelepszárak eldeformálódása esetén ajánlatos javítani a hengerfejet, javítani és felfúrni a szelepvezetőket és kicserélni a sérült szelepeket.
- Ha kiégett a szelep vagy a hengerfej tömítés a hengerfej elrepedése vagy elvetemedése miatt teljesen kiégett vagy részlegesen szétroncsolódott a dugattyú, teljes nagyjavítást kell végezni a szétroncsolódott vagy deformálódott alkatrészek kicserélésével.