IVECO EUROCARGO 240LE dízel kezelése
Eperjesi László magánfuvarozó vagyok. Régóta koptatom az aszfaltot. Volt már sok autóm, hallottam sok csodaszerről, tapasztaltam is többször, hogy nem minden löttytől lesz a motor annyival jobb, mint állítják.
Eperjesi László magánfuvarozó vagyok. Régóta koptatom az aszfaltot. Volt már sok autóm, hallottam sok csodaszerről, tapasztaltam is többször, hogy nem minden löttytől lesz a motor annyival jobb, mint állítják.
A mostani gépem egy IVECO EUROCARGO 240LE dízel.
Jól szuperál, de a fogyasztását igyekszem csökkenteni, hiszen az közvetlenül zsebre megy. Bizony megitta a 18 litert 100 km-en. Ugyan még csak 230000 km van benne, az olajfogyasztása mégis 3-4 liter volt 10000 km-enként. A mai üzemanyag és olajárak mellett ez komoly terhet jelent.
Amikor először találkoztam a XADO motorolaj adalékkal, azt gondoltam, hogy no lám egy újabb próbálkozás a pénztárcám könnyítésére. A bemutatott nemzetközi tapasztalatok azonban elgondolkoztattak és úgy döntöttem, kipróbálom.
Olajcserekor 6 tubus (6×9ml) XADO kerámia gélt adagoltunk a motorolajba.
A XADO kezelés után néhány száz kilométer múlva feltűnt, hogy az alapjáraton zavaróan rezgő fülkém elcsendesedett, a motor simábban kezdett járni. Úgy kb. 1500 km után a motor nem csak csendesebb, de dinamikusabb is lett, szinte úgy húzott, mint új korában.
Többször ellenőriztem az olajszintet, de mostanáig, 13000 km-el a kezelés után még nem kellett rátölteni. Az üzemanyag átlagfogyasztás mára 16 liter/100 km körül megállapodik.
A következő olajcserekor a XADO motorolajaiból választok majd, mivel azok már tartalmazzák a jótevő fémkerámia adalékot is.