Kopognak a hidrotőkék
Hosszú üzemszünet után a motor első beindításakor a hidrotőkéktől tipikus zajok hallhatók (ismétlődő zörgés). Ha a motor üzemképes, ezek a zajok megszűnnek a motor felmelegedését követően, viszont a meghibásodott hidrotőkék tovább kopognak. A zajokat okozhatja fúvóka szennyeződés és/vagy a hidrotőkék elhasználódása. Ezért szükséges először megtisztítani a szerkezetet. Segíthet megállapítani a kopogás okát: ha szennyeződés okozza, akkor a kopogás abbamarad a fúvókák megtisztítása után, ha elhasználódtak a hidrotőkék, akkor a kopogás abbamarad, ha nő az ola...
Hosszú üzemszünet után a motor első beindításakor a hidrotőkéktől tipikus zajok hallhatók (ismétlődő zörgés). Ha a motor üzemképes, ezek a zajok megszűnnek a motor felmelegedését követően, viszont a meghibásodott hidrotőkék tovább kopognak. A zajokat okozhatja fúvóka szennyeződés és/vagy a hidrotőkék elhasználódása. Ezért szükséges először megtisztítani a szerkezetet. Segíthet megállapítani a kopogás okát: ha szennyeződés okozza, akkor a kopogás abbamarad a fúvókák megtisztítása után, ha elhasználódtak a hidrotőkék, akkor a kopogás abbamarad, ha nő az olaj viszkozitása vagy sűrűbbre cseréli azt. A viszkózusabb olaj betömi a hézagokat. Ha a hidrotőkék kritikus mértékben elkoptak, akkor ki kell cserélni őket.
Javaslatok
A hidrotőkék fúvókáinak tisztításához adagoljon VitaFlush – olajrendszer-tisztítót a motorolajhoz (200-1000 km).
Az olaj viszkozitásának növeléséhez használjon Atomex Complex olajkezelő – Revitalizant®-os füstgátló adalékot.
Használhat nagyobb magas hőmérsékleti viszkozitású olajat. Például a SAE 5W-40 olajat kicserélheti SAE 5W-50 olajra.
Megjegyzés
A tapasztalat azt mutatja, hogy a lágy mosási tulajdonságokkal rendelkező, motorhoz való Metal conditioner Turbo csökkenti a hidrotőkék kopogását.