Kormánymű csapágy javítás xado zsírral
A képen egy VW Passat kormánymű tengely csapágyazása látható.
Előélete: tömítési hiba miatt víz került a csapágyba. A rozsda a kép tanúsága szerint “megette” a csapágyat.
A képen egy VW Passat kormánymű tengely csapágyazása látható. Előélete: tömítési hiba miatt víz került a csapágyba. A rozsda a kép tanúsága szerint “megette” a csapágyat.
A csapágyat leszerelni nem lehetett (nem volt értelme), mert a belső gyűrű közvetlen a tengely anyaga volt. Veszteni való nem lévén, kipróbáltuk, mit tud a XADO repairing zsír. Ez az anyag mintegy 80%-os kopást képes helyreállítani. Amint látható ez a kopás sokkal nagyobb ennél.
Feltöltöttük a csapágymaradványt XADO zsírral, majd egy fúrógéppel a tengelyt forgatni kezdtük a külső gyűrűben. Az első fordulatok alatt meglehetős csikorgást, kattogás hallottunk, majd egyre simább járás után elfogadható mértékü csapágyzajt adott. Nem állítjuk, hogy a gyári új csapággyal azonos értékű csapágyat kaptunk, azonban összeszerelve a kormánymű a mai napig is elfogadhatóan működik.
Ez egy extrém eset, de a Xado gyártója általában azt szavatolja, hogy a gyári tűréshatár szélére kopott csapágyat képes helyreállítani.