Lecsökkent a motorteljesítmény (gyorsulási képesség)
A motor teljesítménye nagyban függ a motor különböző rendszereinek és mechanizmusainak működésétől és állapotától: gyújtási rendszer, üzemanyagrendszer, szelepvezérlés, a henger-dugattyú csoport részei, beszívók és leömlők...
A motor teljesítménye nagyban függ a motor különböző rendszereinek és mechanizmusainak működésétől és állapotától: gyújtási rendszer, üzemanyagrendszer, szelepvezérlés, a henger-dugattyú csoport részei, beszívók és leömlők.
Lehetséges okok / Javaslatok
A motorteljesítmény csökkenésének fő okai:
- A gyújtási rendszer működésével és állapotával kapcsolatos okok
- a motorvezérlő rendszer nem működik megfelelően (korai/késői gyújtás, hiányzó jel az injektor nyitásához stb.)
- a gyújtókábelek, – tekercsek állapota (kilyukadt a szigetelés vagy a védősapka)
- nem megfelelő a gyújtógyertya hőértéke
- nedvesség került a gyújtógyertya-kábelek és a rendszerelemek érintkezőire
A motorvezérlő rendszert azonnal be kell állítani és a meghibásodásait ki kell javítani, a hibás alkatrészeket ki kell cserélni és megfelelő gyújtógyertyákat kell beszerelni. A nedvességet el kell távolítani, a gyújtási rendszer részeinek érintkezőit pedig meg kell tisztítani.
- Az üzemanyagrendszer, a beszívók és a leömlők működésével és állapotával kapcsolatos okok
- elszennyeződött az üzemanyagszűrő, az üzemanyag-vezetékek vagy az injektorok.
Az üzemanyagrendszer tisztítása:
- Atomеx MultiCleaner – magas hatásfokú üzemanyagrendszer-tisztító*
- Az üzemanyagszűrő cseréje
- A légszűrő elszennyeződése vagy a légbeszívó teljesítményének csökkenése (jelentős mértékű szén- és szuroklerakódások a vezetékekben, beragad a pillangószelep)
- A légszűrő cseréje
- A beszívó vezetékek tisztítása:
- MaxiFlush – üzemanyagrendszer-tisztító (benzin)
- Fizikai sérülés érte az üzemanyag-levegő keverék elosztórendszerét
- Rossz minőségű, nem megfelelő oktánszámú/cetánszámú üzemanyag használata
- A rossz minőségű üzemanyag következményeinek kiküszöböléséhez és az üzemanyag tulajdonságainak javításához adagoljon az alábbi termékek közül az üzemanyaghoz:
- Atomеx F8 ComplexFormula (Benzin) a motor megóvásához a rossz minőségű üzemanyag használatának következményeitől*
- Atomеx EnergyDrive – Motorteljesítmény-növelő*
- Csökkent az üzemanyag-szivattyú hatékonysága
A kopás elleni védelem biztosításához, valamint az üzemanyag-szivattyú alkatrészeinek és az üzemanyagrendszer egységeinek és szerelvényeinek kopásának ellensúlyozásához
- Atomеx F8 ComplexFormula (Benzin) – a motor a rossz minőségű üzemanyag használatának következményeitől megóvó termék *
- Eltömődött a katalizátor/részecskeszűrő
A katalizátort/részecskeszűrőt a csere katalizátor/részecskeszűrő gyártójának ajánlása szerint kell kitisztítani.
- A henger-dugattyú csoport és a szelepsor alkatrészeinek állapotával kapcsolatos okok
- alacsony a kompresszió a dugattyúgyűrűk kopása miatt
- ha nem kritikus a dugattyúgyűrűk kopása, akkor a motort benzinmotorhoz való XADO Revitalizant®-tal, benzinmotorhoz való EX120 Revitalizant®-tal, 1 Stage Revitalizant®-tal vagy AMC Maximummal kell kezelni a használati utasításoknak megfelelően.
- ha kritikus a dugattyúgyűrűk kopása és a henger méretei (átmérő, ovalitás) nem lépik túl a kopási határát, akkor ki kell cserélni a dugattyúgyűrűket. Az új dugattyúgyűrűk jobb beállításának biztosításához ajánlatos XADO Revitalizant®-tal kezelni a henger működő felületeit (ahol érintkezik a dugattyúgyűrűkkel) a motor összeszerelése közben, majd 15-20-szor megjáratni a dugattyút. A motor további beállítását a megszokott módon kell végrehajtani.
- alacsony a kompresszió a dugattyúgyűrűk beragadása és a nagymértékű szénlerakódások miatt a dugattyúk felületein és az égéstérben
A beragadt dugattyúgyűrűk dekarbonizálásához használjon Verylube dekarbonizálót. Ez gyors felhasználású szer a benzin- és dízelmotorok beragadt dugattyúgyűrűinek dekarbonizálásához. A Verylube dekarbonizálót közvetlenül a motor hengerébe kell adagolni. A motorolaj cseréje előtt alkalmazhat Atomex TotalFlush – dugattyúgyűrű-dekarbonizáló hatású olajrendszer-tisztítót is.
- A szelepek állapota nem megfelelő (elkoptak a szelepszárak és a szelepvezetők, szivárognak a szelepülékek, kiégés stb.), elkoptak vagy megsérültek a szelepsor vezérlőjének alkatrészei.
A hibás alkatrészek cseréje, a szelepsor beállítása
Megjegyzés:
*a terméket külön-külön gyártják benzin- és dízelmotorokhoz.