Nehezen induló dízelmotor
Alacsony kompresszió a motor hengereiben
Az üzemanyag-szivattyú dugattyúpárjai elkoptak
Alacsony hőmérséklet miatt besűrűsödött a dízel üzemanyag
A befecskendező fúvókák beszennyeződtek, meghibásodtak az injektorok, fekete a kipufogógáz
Meghibásodott az önindí...
- Alacsony kompresszió a motor hengereiben
- Az üzemanyag-szivattyú dugattyúpárjai elkoptak
- Alacsony hőmérséklet miatt besűrűsödött a dízel üzemanyag
- A befecskendező fúvókák beszennyeződtek, meghibásodtak az injektorok, fekete a kipufogógáz
- Meghibásodott az önindító vagy gyenge az akkumulátor
- Meghibásodott a fejlett injektor rendszer
- Meghibásodott az izzítógyertyák vezérlőrendszere és elromlottak az izzítógyertyák
- Elszennyeződött az üzemanyagszűrő
Javaslatok
- Alacsony kompresszió esetén a dízelmotor meleg indítása csak kicsivel könnyebb, mint a hideg indítása. Ezenkívül a motor indításkor nem hangos és robbanékony, hanem visszafogott. Az alacsony kompresszió oka lehet a hengerek kopása, a dugattyúgyűrűk kopása vagy törése, a dugattyúgyűrűk beragadása, a szelepek eresztése vagy kiégése, vagy a dugattyúfedél kiégése.
A dugattyúgyűrű beragadása esetén ajánlatos alkalmazni az alábbi termékek valamelyikét:
Anticarbon – adagoljon minden hengerbe dekarbonizáló motortisztítót az izzítógyertyák nyílásán vagy az injektorokon keresztül. A motorolaj cseréje előtt ajánlatos Atomex TotalFlush – olajrendszer-tisztítót alkalmazni. Ha nem kritikus a hengerek és a dugattyúgyűrűk kopása, akkor ajánlatos a motor teljes olajrendszerét kezelni az alábbi termékek valamelyikével: Revitalizant® dízelmotorhoz vagy Atomic Metal Conditioner Maximum 1 Stage Revitalizant®-tal.
- A dízelmotor nehéz meleg indításának másik és egyben leggyakoribb oka az üzemanyag-szivattyú dugattyúpárjainak elkopása. A magas nyomású üzemanyag-szivattyúk dugattyúpárjainak elkopása esetén a hideg üzemanyagot képesek a dugattyúk szivattyúzni, viszont amint felmelegszik és hígabb lesz, már nem tudják a megfelelő térfogatáramot szivattyúzni a motor normál indításakor.
A magas nyomású üzemanyag-szivattyú dugattyúpárjainak nem kritikus elkopása javítható a már említett speciális tisztítószeres öblítéssel és a dízelmotor üzemanyagrendszerének alábbi, Revitalizant®-os kezelésével.
Ajánlott üzemanyagrendszer tisztítószerek dízelmotorokhoz:
- Multi Cleaner (Dízel) – üzemanyagrendszer-tisztító szer dízelmotorokhoz
- F8 Complex Formula (Dízel) – dízelmotor-védő
Ajánlott XADO gel revitalizáló szerek magas nyomású üzemanyag-szivattyúk elkopott dugattyúpárjainak javítására:
- Revitalizant® az üzemanyagrendszerhez
- EX120 Revitalizant® az üzemanyagrendszerhez
- Az injektorok jelentős szennyeződése esetén ajánlatos rendszeresen alkalmazni a 2. pontban említett üzemanyagrendszer tisztító szereket.
Ha működés közben fekete füst távozik a kipufogóból, azt okozhatja a dízel részecskeszűrő (DPF) kritikus elszennyeződése.
Meghibásodás esetén ellenőrizni kell az injektorokat és szükség esetén ki kell cserélni.
- Az önindító meghibásodása esetén meg kell azt javítani. A gyenge akkumulátort fel kell tölteni vagy ki kell cserélni.
- A meghibásodott fejlett injektor rendszert le kell ellenőriztetni és meg kell javíttatni szakemberrel.
- Az izzítógyertyák vezérlőrendszerének és az izzítógyertyáknak a meghibásodása kiküszöbölhető az izzítógyertyák működésének ellenőrzésével és esetleges cseréjével.
- Az üzemanyagszűrő eltömődése esetén ki kell azt cserélni és az alábbi megelőző tisztítást el kell végezni az üzemanyagrendszeren a 2. pontban említett tisztítószerek segítségével. (előfordulhat, hogy az üzemanyagszűrőt újra ki kell cserélni).