A megnövekedett olajfogyasztásnak számos oka lehet. A legelső dolog ami javasolni tudunk, hogy ellenőrizze a motorolaj minőségét. Nem megfelelő viszkozitású és a gyártói előírásoknak nem megfelelő olaj használata esetén gyakoribb a
A dízel üzemanyag megdermed, a dízelmotort nehéz beindítani alacsony hőmérsékleten
Lehetséges okai: Az évszaknak vagy az éghajlatnak nem megfelelő dízel üzemanyag alkalmazása, valamint teljesítményi követelményeknek nem megfelelő (magas paraffin tartalom) dízel üzemanyag alkalmazása. A dízel üzemanyag megfagyását a paraffin szénhidrogének
Nehezen induló meleg dízelmotor
Okok: Ha a felmelegedett dízelmotor nehezen indul, miközben hideg állapotban könnyen, akkor lehetséges, hogy a magas nyomású üzemanyag-szivattyú meghibásodott a dugattyúpárok kopása miatt. Ha az üzemanyag felmelegszik, csökken a viszkozitása
Vízkondenzáció a tanksapka alatt
Víz kondenzálódik le az üzemanyagtartály belső felületén, amikor a jármű alacsony üzemanyagszint mellett meleg belső térben parkol le. Minél kevesebb az üzemanyag és minél nagyobb a hőmérséklet-különbség, annál több nedvesség
Nehezen induló benzinmotor
A motor nehézkes beindításának számos oka lehet, különösen hideg időben. A legjellemzőbb okai, hogy üzemanyag-levegő keverék nehezen gyullad be és/vagy az önindító nehezen forgatja meg a motort. Amíg a meghibásodás
Vibráció a motor működése közben
A motor működése során fellépő vibrációnak számos oka lehet: beszennyeződtek az injektorok, nincs szikra a hengerben, változó a kompresszió a hengerekben, beragadtak a dugattyúgyűrűk, elhasználódtak a motortartók (tartóbakok) vagy a
A motor teljes nagyjavításon esett át
Minden teljes nagyjavításon áteső belső égésű motor rosszabb, mint egy új motor. Valamennyi méret pontossága és mind a forgattyús tengely, mind a hengerek felületeinek kezelése elmarad a gyártáskori állapottól. Ezért
A dugattyúgyűrűket cseréltek a motor javítása során
Ha a javítás mértéke miatt a henger felfúrása nélkül cserélik ki a dugattyúgyűrűket, a gyűrűk bejáratási időszaka hosszúra nyúlhat, mert azoknak hozzá kell igazodniuk a henger kissé már ovális, régi
Szennyeződés és lerakódás az olajsapka alatt
Az olajsapka alatti világos lerakódások (emulzió) arra utalnak, hogy nedvesség van a motorolajban. Ez leggyakrabban télen fordul elő, amikor folyamatosan halad hideg motorral. Gyakorlatilag a kondenzálódó víz felgyűlik a motorban
A motor elszennyeződése (eltömődése)
A nehéz körülmények közötti hosszú üzemtől, a motor túlmelegedésétől, a kenőrendszer megnövekedett nyomásától és rossz minőségű motorolajok alkalmazásától elkopnak és elöregednek (elvesztik rugalmasságukat) a gumitömítések. Ennek eredményeképpen olajfoltok jelennek meg