15000 Ft felett ingyenes kiszállítás Foxpost csomagautomatákba regisztrált vevőknek!

Xado logo

Kérdése van? +36-20/915-3449

Kategóriák
Xado logo

Kérdése van? +36-20/915-3449

  • Kategóriák
    • MOTOROLAJOK
    • VÁLTÓOLAJOK
    • REVITALIZÁLÓK
    • ZSÍROK
    • TISZTÍTÓK
    • ADALÉKOK
    • EGYÉB TERMÉKEK
    • ALKALMAZÁS SZERINT
  • Blog
    • Hűtőrendszer
    • Üzemanyagrendszer
    • Váltó
    • Szervó
    • Motor
    • Légkondicionáló
    • Alváz
    • Külső és belső hiba
    • Egyéb blogbejegyzés
  • A revitalizáció folyamata
  • A XADO TECHNOLÓGIA
  • GYIK
  • Viszonteladóknak
  • RedBoost termékek
  1. Blog
  1. Blog
  2. Motor

Motor

500%-os haszon egy ipari kompresszor kezelésével
500%-os haszon egy ipari kompresszor kezelésével

A PJSC „ArcelorMittal Kryvyi Rih” vállalat minden befektetett dollárja 5 dollár bevételt termelt.
Az 1993-ban létesített kompresszor állomáson 4ВМ10-120/9 típusú dugattyús kompresszor üzemel.

Az új kompresszor ára 150 000 $....

Alacsony az olajnyomás a motorban
Alacsony az olajnyomás a motorban

Meghatározható az olajnyomás-jelző lámpa villogásából vagy folyamatos égéséből különösen, ha a motor teljesen felmelegedett.

Lehetséges okok és megoldások

Szökik az olaj a turbófeltöltőn keresztül
Szökik az olaj a turbófeltöltőn keresztül

A turbófeltöltős motor folyamatos működtetése rossz minőségű motorolajjal, a motor túlmelegedése, a jármű helytelen használata, a gyártó által ajánlott időn túli használat olajcsere nélkül – ezek gyakran azt eredményezhetik, hogy sok motorolaj fogy a turbófeltöltőn keresztül.​

A motor meghibásodása rossz minőségű üzemanyag tankolása után
A motor meghibásodása rossz minőségű üzemanyag tankolása után

A motor teljesítménye nagyban függ a motor különböző rendszereinek és mechanizmusainak működésétől és állapotától: gyújtási rendszer, üzemanyagrendszer, szelepvezérlés, a henger-dugattyú csoport részei, beszívók és leömlők. Lehetséges okok / Javaslatok A motorteljesítmény csökkenésének fő okai: A gyújtási rendszer működésével és állapotával kapcsolatos okok a motorvezérlő rendszer nem működik megfelelően (korai/késői gyújtás, hiányzó jel az injektor nyitásához stb.) a gyújtókábelek, – tekercsek állapota (kilyukadt a szigetelés vagy a védős...

Lecsökkent a motorteljesítmény (gyorsulási képesség)
Lecsökkent a motorteljesítmény (gyorsulási képesség)

A motor teljesítménye nagyban függ a motor különböző rendszereinek és mechanizmusainak működésétől és állapotától: gyújtási rendszer, üzemanyagrendszer, szelepvezérlés, a henger-dugattyú csoport részei, beszívók és leömlők...

Zaj hallatszik a motorból
Zaj hallatszik a motorból

Kopogás és zaj hallható a kapcsolódó motoralkatrészek kopása miatt. A motor felső részében keletkező kattogást és kopogást a szelepvezérlő működése okozhatja, és arra utal, hogy megnőttek a hézagok a szelepvezérlőnél – valószínűleg a bütyköstengely bütykeinek kopása miatt – vagy meg...

Megnövekedett olajfogyasztás, füst
Megnövekedett olajfogyasztás, füst

A megnövekedett olajfogyasztásnak számos oka lehet.

A legelső dolog ami javasolni tudunk, hogy ellenőrizze a motorolaj minőségét. Nem megfelelő viszkozitású és a gyártói előírásoknak nem megfelelő olaj használata esetén gyakoribb a megnövekedett olajfogyasztás....

Ingadozik a fordulatszám (enyhén ingadozik)
Ingadozik a fordulatszám (enyhén ingadozik)

Ez a hiba elektronikus vezérlésű üzemanyag-befecskendezéssel rendelkező motorokra jellemző. A motor fordulatszámának enyhe ingadozásának számos oka lehet.

Lehetséges okok / Javaslatok...

Megnőtt a forgattyúház lefúvatógázának nyomása
Megnőtt a forgattyúház lefúvatógázának nyomása

Füst szivárog az olajszint jelzőből, az olaj benyomódik az szellőztető rendszer osztójába a forgattyúház-gázok megnövekedett nyomása miatt. A gázok szó szerint átfújnak a dugattyúgyűrűk mellett. Ezt okozhatja a forgattyúház szellőztető rendszerének elszennyeződése, a hengerek és a dugattyúk elhasználódása, a beragadt dugattyúgyűrűk, vagy, hogy a szelepeken szökik a nyomás.

Javaslatok​...

Nehezen induló dízelmotor
Nehezen induló dízelmotor

Alacsony kompresszió a motor hengereiben
Az üzemanyag-szivattyú dugattyúpárjai elkoptak
Alacsony hőmérséklet miatt besűrűsödött a dízel üzemanyag
A befecskendező fúvókák beszennyeződtek, meghibásodtak az injektorok, fekete a kipufogógáz
Meghibásodott az önindí...

Új autó
Új autó

Az új autó használata a bejáratással kezdődik. Minden érintkező alkatrésznek össze kell igazodnia és csiszolódnia (bejáratás), függetlenül attól, hogy milyen technológiával gyártották őket. A jármű későbbi tartóssága nagyban függ a bejáratási időszak alaposságától. Ezen tény figyelmen kívül hagyása azt eredményezi, hogy a számos nagy pontosságú mozgó alkatrésszel működő motor nagyobb terhelésen rosszabb hatásfokkal fog üzemelni, amelytől csökkenhet a várható élettartama, nőhet az üzemanyag-, olajfogyasztása stb....

Kopognak a hidrotőkék
Kopognak a hidrotőkék

Hosszú üzemszünet után a motor első beindításakor a hidrotőkéktől tipikus zajok hallhatók (ismétlődő zörgés). Ha a motor üzemképes, ezek a zajok megszűnnek a motor felmelegedését követően, viszont a meghibásodott hidrotőkék tovább kopognak. A zajokat okozhatja fúvóka szennyeződés és/vagy a hidrotőkék elhasználódása. Ezért szükséges először megtisztítani a szerkezetet. Segíthet megállapítani a kopogás okát: ha szennyeződés okozza, akkor a kopogás abbamarad a fúvókák megtisztítása után, ha elhasználódtak a hidrotőkék, akkor a kopogás abbamarad, ha nő az ola...

Alacsony vagy egyenlőtlen nyomás a hengerekben
Alacsony vagy egyenlőtlen nyomás a hengerekben

Ha beragadnak a dugattyúgyűrűk és szénlerakódások keletkeztek az égéstér falain és a dugattyú tetején, ajánlatos bármely működési fázisban dekarbonizálni a hengereket a motorolaj cseréje nélkül Verylube dekarbonizáló adagolásával a hengerekbe, a gyújtógyertyák nyílásain keresztül...

500
500

A PJSC „ArcelorMittal Kryvyi Rih” vállalat minden befektetett dollárja 5 dollár bevételt termelt. Az 1993-ban létesített kompresszor állomáson 4ВМ10-120/9 típusú dugattyús kompresszor üzemel.

Nyikorog az ékszíj
Nyikorog az ékszíj

Néha szokatlan zajok hallhatók a motor működése közben. A probléma gyakori forrása a kiegészítő ékszíj. A szíj nyikorgását okozhatja annak kopása és szennyeződése (eltömődése). A szíj végül összemegy, elveszíti a rugalmasságát, mikro repedések jelennek meg rajta, amikben felhalmozódnak a lerakódások. 

Olajos a légszűrő
Olajos a légszűrő

Legfőbb okok: Jelentéktelen olajréteg jelenhet meg az légszűrőn a légszűrő teljes elszennyeződése esetén vagy a forgattyúház szellőztető rendszerének jelentős elszennyeződése esetén: csövek, olajleválasztó, olajlevála
sztó szűrője, a forgatt...

A motor füstöl
A motor füstöl

Ha figyelemmel kíséri a kipufogógáz színét, előzetesen megállapíthatja, hogy mi a baja a járműnek:
A kipufogófüstnek jellegzetes kék színe van.
Lehetséges okok: elhasználódtak a hengerek és a dugattyúk, a szelepek, a szelepvezetők vagy a szelepszár tömítések...

Kopogás
Kopogás

Kopogás hallható a motorból magas fordulatszámon és a jármű gyorsítása közben. A kopogás egyik lehetséges forrása a korai gyújtás, vagyis az üzemanyag-keverék túl hamar gyullad be és a felszabaduló energia az összekötő mechanizmus megnövekedett súrlódására fordítódik.

A motor elszennyeződése (eltömődése)
A motor elszennyeződése (eltömődése)

A nehéz körülmények közötti hosszú üzemtől, a motor túlmelegedésétől, a kenőrendszer megnövekedett nyomásától és rossz minőségű motorolajok alkalmazásától elkopnak és elöregednek (elvesztik rugalmasságukat) a gumitömítések. 

Szennyeződés és lerakódás az olajsapka alatt
Szennyeződés és lerakódás az olajsapka alatt

Az olajsapka alatti világos lerakódások (emulzió) arra utalnak, hogy nedvesség van a motorolajban. Ez leggyakrabban télen fordul elő, amikor folyamatosan halad hideg motorral. Gyakorlatilag a kondenzálódó víz felgyűlik a motorban és az olaj világos bézs emulzióvá válik.

Alacsony vagy egyenlőtlen nyomás a hengerekben
Alacsony vagy egyenlőtlen nyomás a hengerekben

A nyomáscsökkenés tünetei: Nehezen indul a motor. Instabil működés minden üzemmódban
Egy vagy több henger nem működik.

A dugattyúgyűrűket cseréltek a motor javítása során
A dugattyúgyűrűket cseréltek a motor javítása során

Ha a javítás mértéke miatt a henger felfúrása nélkül cserélik ki a dugattyúgyűrűket, a gyűrűk bejáratási időszaka hosszúra nyúlhat, mert azoknak hozzá kell igazodniuk a henger kissé már ovális, régi felületéhez.

A motor teljes nagyjavításon esett át
A motor teljes nagyjavításon esett át

Minden teljes nagyjavításon áteső belső égésű motor rosszabb, mint egy új motor. Valamennyi méret pontossága és mind a forgattyús tengely, mind a hengerek felületeinek kezelése elmarad a gyártáskori állapottól. 

Vibráció a motor működése közben
Vibráció a motor működése közben

A motor működése során fellépő vibrációnak számos oka lehet: beszennyeződtek az injektorok, nincs szikra a hengerben, változó a kompresszió a hengerekben, beragadtak a dugattyúgyűrűk, elhasználódtak a motortartók (tartóbakok) vagy a tengelykapcsoló tárcsái.

Megnövekedett olajfogyasztás, füst
Megnövekedett olajfogyasztás, füst

A megnövekedett olajfogyasztásnak számos oka lehet.

A legelső dolog ami javasolni tudunk, hogy ellenőrizze a motorolaj minőségét. Nem megfelelő viszkozitású és a gyártói előírásoknak nem megfelelő olaj használata esetén gyakoribb a megnövekedett olajfogyasztás....

Alacsony vagy egyenlőtlen nyomás a hengerekben2
Alacsony vagy egyenlőtlen nyomás a hengerekben2

A nyomáscsökkenés tünetei: Nehezen indul a motor. Instabil működés minden üzemmódban. 
Egy vagy több henger nem működik.

Vásárlói fiók
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Profilom
  • Kosár
  • Kedvenceim
Információk
  • Általános szerződési feltételek
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Fizetés
  • Szállítás
  • Elérhetőségek
Forex Kft.
  • 1033 Budapest, Kiscsikós köz 6-10
  • +36-20/915-3449
  • xado@xado.hu
  • facebook

  • instagram

Árukereső.hu Árukereső.hu
A kényelmes és biztonságos online fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja, MNB engedély száma: H-EN-I-1064/2013. Bankkártya adatai áruházunkhoz nem jutnak el.
  • MOTOROLAJOK
  • VÁLTÓOLAJOK
  • REVITALIZÁLÓK
  • ZSÍROK
  • TISZTÍTÓK
  • ADALÉKOK
  • EGYÉB TERMÉKEK
  • ALKALMAZÁS SZERINT
  • Blog
    Blog
    • Hűtőrendszer
    • Üzemanyagrendszer
    • Váltó
    • Szervó
    • Motor
    • Légkondicionáló
    • Alváz
    • Külső és belső hiba
    • Egyéb blogbejegyzés
  • A revitalizáció folyamata
  • A XADO TECHNOLÓGIA
  • GYIK
  • Viszonteladóknak
  • RedBoost termékek
Belépés
Regisztráció
Adatkezelési beállítások
Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz (marketing, statisztika, személyre szabás) egyéb cookie-kat engedélyezhet. Részletesebb információkat az Adatkezelési tájékoztatóban talál.
A működéshez szükséges cookie-k döntő fontosságúak a weboldal alapvető funkciói szempontjából, és a weboldal ezek nélkül nem fog megfelelően működni. Ezek a sütik nem tárolnak személyazonosításra alkalmas adatokat.
A marketing cookie-kat a látogatók weboldal-tevékenységének nyomon követésére használjuk. A cél az, hogy releváns hirdetéseket tegyünk közzé az egyéni felhasználók számára (pl. Google Ads, Facebook Ads), valamint aktivitásra buzdítsuk őket, ez pedig még értékesebbé teszi weboldalunkat.
Az adatok névtelen formában való gyűjtésén és jelentésén keresztül a statisztikai cookie-k segítenek a weboldal tulajdonosának abban, hogy megértse, hogyan lépnek interakcióba a látogatók a weboldallal.
A személyre szabáshoz használt cookie-k segítségével olyan információkat tudunk megjegyezni, amelyek megváltoztatják a weboldal magatartását, illetve kinézetét.