Tudományos háttér
A Chin Huan Egyetem Tudományos Kutatási Intézete egy kiterjedt vizsgálatot végzett XADO revitalizáló gél-el aminek összefoglalását itt közöljük. A eredeti teljes leírást ide kattintva érheti el ppt formátumban.
A Chin Huan Egyetem Tudományos Kutatási Intézete egy kiterjedt vizsgálatot végzett XADO revitalizáló gél-el aminek összefoglalását itt közöljük. A eredeti teljes leírást ide kattintva érheti el ppt formátumban.
A tesztelést laboratóriumi körülmények között végezték az erre a célra készített eszközzel ami egy tárcsából és egy a tárcsán gördülő hengerből ált. A revitalizálóval történt kezelés után a henger 300 órán keresztül gördült a tárcsán különböző nyomást alkalmazva. |
A teszteléshez használt másik eszköz egy 12V-90-es diesel motor volt aminek dugattyúját és a hengerfalát vizsgálták. Elektronmikroszkóppal és spektrumanalizátorral vizsgálták a felületek szerkezetét és agyagösszetételét a kezelés előtt közben és utánna.
A teszteszköz felülete
Az alábbi képen a gördülő henger metszetéről készült elektronmikroszkópos felvétel látszik, valamint a jelzett pontokon fotoelektron spektrum analizátorral (XPS) elemezték az anyagtartalmat.
Ebből látszik hogy a felülethez közel a széntartalom feldúsult ami a fém-kerámia struktúra kialakulását jelenti. Beljebb haladva a széntartalom egyre kevesebb ami azt jelenti hogy a fém-kerámia réteg nem alkot egy külön réteget hanem fokozatos átmenet képez az eredeti fém felülettel. A táblázat és a diagrama legszélső po nt anyagszerkezetét mutatja, a képen lévő értékek pedig az adott pont széntartalmát mutatják.
A diesel motor hengerének felülete
Az alábbi képek különböző felbontásban mutatják a tesztelt motor hengerének metszetéről készült elektronmikroszkópos felvételeket.
A, a henger anyaga
B, a xado revitalizáló által létrehozott fémkerámia felület
C, a felvétel készítéséhez használt fekete gumi segédanyag.
Súrlódási együttható változása
Az alábbi képek a kezelés elötti és utáni súrlódási eggyütható mérésének diagramját mutatja. Ebből jól látszik hogy kezelés után a súrlódás drasztikusan lecsökkent 0,01-0,02-es szintre, ami az eredeti érték tized-huszad része.
Fémkopadék változása a folyamat alatt
Egy másik tesztben 450 km megtétele után kezelték a motort xado revitalizálóval és mérték az olaj fémkopadék tartalmát 600,1600,3600,6600 km megtétele után.
A végeredmény az hogy a kezelés után az olaj fémkopadék tartalma majdnem hogy megszűnt, ami annak az eredménye hogy a fémkopadék a xado hatóanyagával egy fém-kerámia réteget hozott létre és visszaépült az henger és a dugattyú felületébe.
Tudományos források
Az alábbi publikációk nem a xado revitalizálásról szólnak, hanem magáról a felületképző technológiát elemzik, ami ma már a tribologiai tudományok elismert ága.
Az elsőt a több mint 10000 tagot és 150 céget tömörítő Society of Tribologist and Lubrication Engineers (Tribologiai és kenőolaj mérnökök szövetsége) adta ki, amiben megerősití hogy a xado termékek mögött álló technologia bizonyítottan létezik és hatásos. A másikban a Szerb Tribologiai Társaság független kutatásokra támaszkodva szintén megerősíti a technológia hatásosságát.
Kutatások, fejlesztések
A xado kutatói, mérnökei folyamatosan fejlesztik a termékeiket ami az igen tág termékpalettából is látszik. A tribologogia tudomány szinte valamennyi eseményén részt vesznek, hogy a legfrissebb kutatásokat is felhasználhassák saját fejlesztéseikben, valamint tudassák a szakmával az elért eredményeket.