Xado Maximum hatásvizsgálata
XADO Maximum Diesel Truck hatásvizsgálata
Volvo 670 Cummins diesel motorja 1,2 millió km futásteljesítmény után veszedelmes mértékű kopásértékeket mutatott. További 500000 km után a kopásvizsgálatok egy új motornak megfelelő értékeket mértek!?
Lehetséges ez ?
Egy hétköznapi jármű sz...
XADO Maximum Diesel Truck hatásvizsgálata
Volvo 670 Cummins diesel motorja 1,2 millió km futásteljesítmény után veszedelmes mértékű kopásértékeket mutatott. További 500000 km után a kopásvizsgálatok egy új motornak megfelelő értékeket mértek!?
Lehetséges ez ?
Egy hétköznapi jármű szokatlan története
A jármű, amelynek történetét meg szeretnénk Önnel osztani, egy 2006-os gyártású nehéz tehergépjármű, egy Volvo 670, Cummins ISX motorral.
A nehéz tehergépjárművek tulajdonosai általában az általános szemle és a folyamatos karbantartás mellett a fáradt olaj elemzésével is diagnosztizálják a motort. A fáradt olaj fagyálló folyadék vagy üzemanyag tartalmának ellenőrzése komoly problémákat előzhet meg. Hasonlóan fontos információt szolgáltat az olaj fémtartalma.
Antanas Uikus vezető teherautóflotta-szerelő 2011 augusztusában küldte első olajmintáját laboratóriumi vizsgálatra. Ekkor a kérdéses jármű kilométerszámlálója 788 ezer mérföldet mutatott. Az eredmény a közeljövő problémáinak volt korai tanúja: a réz és főleg az ólomtartalom a megengedett mennyiség többszöröse volt. Ez súlyos motorkopásnak és esetlegesen szükséges nagyjavításnak volt a jele.
És el is érkeztünk a legérdekesebb részhez! Újabb másfél év alatt a teherautó további 270 ezer mérföldet futott, ezután Antanas újabb olajvizsgálatot készítetett. Az átütő eredmény ekkor mutatkozott meg: az olaj fémtartalma jelentősen csökkent! Az olaj vastartalma kevesebb, mint fele volt a legutóbbi vizsgálat alkalmával mért értéknek, a réz és ólomtartalom adatok pedig majdnem kopásmentes motorüzemnek megfelelő értéket mutattak. Ne feledjük, ezt a futásteljesítményt a tehergépjármű nagy igénybevétel mellett (40 000 lb / 20 000 kg átlagos hasznos teher szállítása) futotta.
A végső olajvizsgálatra 2013. október 25-én került sor. A teljes futásteljesítmény ekkorra elérte az 1 108 000 mérföldet. Tehát a két vizsgálat között 2 év és 320 ezer mérföld futásteljesítmény különbség volt! És mi lett ennek az eredménye? Adjuk át a szót a szakértőknek: „A kopási fémtartalmi értékek jobbak, mint korábban bármikor.”
«Ezek a fémtartalmak egyszerűen fantasztikusak! A vastartalom figyelemre méltó. Szép eredmények. » Ezek a vélemények egy független olajvizsgáló laboratórium szakértőitől származnak, Antanas végső olajmintáinak vizsgálata alapján.
Hogyan sikerült ezt az eredményt elérni?
És mi történt eközben a motorral? Miért csökkent az olaj fémtartalma folyamatosan? A kérdéses jármű további 320 ezer mérföldet futott, ezalatt a motorkopásnak folytatódnia kellett volna.
Ezekre a kérdésekre a revitalizálási technológia adja meg a választ. A revitalizáló szer (neve a latin vita – élet jelentéséből származtatva) a járművek és berendezések elöregedés elleni gyógyszere. Az alkatrészek felületein egy fémkerámia bevonatot képez. Az új bevonat egyedi tulajdonságai felülmúlják az eredeti gyártási felületekéit. A súrlódó párok hibáit és karcolásait a revitalizáló szer „begyógyítja”. A fémkerámia bevonattal a vas valóban „gyógyítható”. És nem csak a vas, de a színesfémek is: a réz, az ólom és a króm is! A fémkerámia védőbevonat megakadályozza a fém kopását, így nem kerülnek fémszilánkok az olajba.
A spektrumanalízis eredményei és a jelen cikk fantasztikus számadatai – a revitalizáló szer alkalmazásának eredményei járművön.
Az első alkalommal Antanas Uikus a 920 ezer mérföldes futásteljesítményű motorba kifejezetten a dízelüzemű teherautókhoz kifejlesztett XADO terméket töltött (AMC Maximum for Diesel Truck). A sofőr azonnal észlelte a revitalizáló szer hatékonyságának eredményeit: a motor járása finomabb lett, könnyebb volt vele hegymenetben haladni. Az üzemanyag-takarékosság egy igen kellemes járulékos előnyként jelentkezett. A teherautó most egy teli tankkal (250 gallon/946,35 liter) 200 mérfölddel tovább kitart, ami havonta 500 USD megtakarítás! Az olaj spektrumanalízisének kiváló eredményeit látva, Antanas folyamatosan használja a XADO termékeit, kollégáinak is ajánlva őket. Ha célja a hosszabb motor élettartam, az üzemanyag-takarékosabb üzem, a motorolaj minden literébe tegyen az Atomic Metal Conditioner Maximumból!
Antanas Uikus, tehergépjármű tulajdonos:
” Egy új motor ára több mint 20 ezer USD. Ezért tisztában vagyok a rám háruló felelősséggel és törekszem járműveink lehető legtökéletesebb műszaki állapotban tartására. Őszintén szólva az első jegyzőkönyv olvasásakor megijedtem: a magas réz és ólomtartalom csapágykopásra utalt, a vastartalom pedig szintén költséges javításokat vetített előre. Úgy gondolom, mindenki tisztában van vele, hogy a javítás nem csak közvetlen költséget jelent, hanem kieső időt, szállítási határidők megcsúszását, kötbért, stb.
A XADO AMC Maximum for Diesel Trucks alkalmazásakor pozitív eredményt vártam. De nem hittem volna, hogy ilyen fantasztikus eredményeket produkál. A fémtartalmi adatok jobbak lettek a szabványokban előírt átlagértékeknél! Nagyon érdekes volt továbbá számomra az olajvizsgáló laboratórium szakértőinek reakciója. Azt hitték, a teherautón nagyjavítást végeztettem, ami kiküszöbölte az előző jegyzőkönyvekben szereplő magas fémtartalmi értékek forrásait. Pedig valójában nem is végeztem nagyjavítást! Csak a XADO AMC Maximum for Diesel Trucks szert használtam. ”