Zaj hallatszik a motorból
Kopogás és zaj hallható a kapcsolódó motoralkatrészek kopása miatt. A motor felső részében keletkező kattogást és kopogást a szelepvezérlő működése okozhatja, és arra utal, hogy megnőttek a hézagok a szelepvezérlőnél – valószínűleg a bütyköstengely bütykeinek kopása miatt – vagy meg...
Lehetséges okok / Javaslatok
- Kopogás és zaj hallható a kapcsolódó motoralkatrészek kopása miatt. A motor felső részében keletkező kattogást és kopogást a szelepvezérlő működése okozhatja, és arra utal, hogy megnőttek a hézagok a szelepvezérlőnél – valószínűleg a bütyköstengely bütykeinek kopása miatt – vagy megnőttek a szelepszárak hézagai.
- Cserélje ki a hibás alkatrészeket és/vagy állítsa be a szelepsort
- Folyamatos csattogó hang jellemzi a hidrotőkéknek az olajvezetékek szennyeződése, eresztő visszacsapó szelep és/vagy kopás (megnőtt a dugattyúpár hézaga) miatti meghibásodását. A zajok abbamaradnak, ha a működő motor felmelegedett, de ha meghibásodtak a hidrotőkék, akkor a kopogó hang tovább hallatszik. Ezért szükséges először alaposan átmosni a szerkezetet. Segít megállapítani a kopogó hang forrását: ha a szennyeződés okozta, akkor a kopogás abbamarad az olajvezetékek és a szelepülék megtisztítása után. Ha elhasználódtak a hidrotőkék, akkor a kopogás megszüntethető az olaj viszkozitásának növelésével vagy kicserélésével sűrűbb olajra. A viszkózusabb olaj betömi a hézagokat. A hidrotőkéket kritikus kopás esetén ki kell cserélni.
- A hidrotőkék olajvezetékeinek tisztítása: A Vita Flush olajrendszer-tisztítót a motorolajhoz kell hozzáadni (200-1000 km).
- A viszkozitás növelése: Atomex Complex olajkezelő – füstgátló olajkezelő Revitalizant®-tal.
- Nagyobb magas hőmérsékleti viszkozitású olaj használata. Például a SAE 5W-40 olaj cseréje SAE 5W-50 olajra.
Megjegyzés: A tapasztalatok azt mutatják, hogy motorhoz való Verylube Metal conditioner TURBO alkalmazásával jelentős mértékben csökkenthető a hidrotőkék kopogása.
- A benzinmotorok bizonyos üzemmódjaiban (pl. megnövekedett terhelés esetén) tapasztalható fémes csörgést a kopogás okozza, amely akkor fordul elő, ha
- a motorvezérlő rendszer nem működik megfelelően (korai/késői gyújtás, hiányzó jel az injektor nyitásához vagy a gyújtógyertya tekercséhez, stb.)
Ezen esetben állítsa be és javítsa ki a motorvezérlő rendszer hibáit, cserélje ki a meghibásodott alkatrészeket.
- rossz a használt benzin minősége
A rossz minőségű üzemanyag következményeinek kiküszöbölhetők és az üzemanyag tulajdonságai javíthatók, ha az alábbi termékek közül adagol az üzemanyaghoz:
-
Atomex F8 Complex Formula (Benzin) a motor megóvásához a rossz minőségű üzemanyag használatának következményeitől
-
Verylube Petrol Euro+ – adalék az üzemanyag tulajdonságainak javításához
Kevés az adagolt üzemanyag az injektorok meghibásodása vagy elszennyeződése miatt
Az injektorok az alábbi szerek egyikének üzemanyagba történő adagolásával tisztíthatók meg:
-
MaxiFlush üzemanyagrendszer-tisztító (benzinmotorhoz) – összetett, magas hatékonyságú termék benzinmotorok üzemanyagrendszerének szakszerű tisztításához
-
Atomеx MultiCleaner (Benzin) magas hatásfokú üzemanyagrendszer-tisztító
-
VERYLUBE Injektor- és karburátortisztító (benzinmotorhoz)
- A korai gyújtás kopogást okoz (a keverék begyullad a motor forró részein a szelepeken, dugattyúkon és az égéstér felületén lerakódó nagy mennyiségű szén miatt)
A jelentős szénlerakódások eltávolításához ajánlatos VERYLUBE Anticarbon dekarbonizáló motortisztítót használni. A benzin- és dízelmotorok beragadt dugattyúgyűrűinek dekarbonizálására szolgáló, gyors felhasználású termékeket közvetlenül a motor hengerébe kell bejuttatni. A motor dekarbonizálása után ki kell cserélni az olajat.
- A motor középső és alsó részén a forgattyús tengely fordulatával szinkronban hallható zajok (tompa kopogás, fémes, csörgő, ismétlődő zaj) a fő-/tengelycsapágyak kopására és az olajnyomás csökkenésére utalnak. Ha kopognak a fő- és tengelycsapágyak, akkor tilos üzemeltetni a motort. Ha a közelmúltban csökkent le a kenőrendszer nyomása és jelentek meg a zajok, akkor meg lehet próbálni növelni az olajnyomást az olaj viszkozitásának növelésével vagy sűrűbb olajra történő cseréjével. Ez csupán ideiglenes megoldás, hogy a jármű saját erejéből jusson el egy parkolóhelyre vagy szervizbe (kevesebb, mint 100 km). A sűrűbb olaj betömi a hézagokat és növeli a nyomást.
- A viszkozitás növelése: Atomex Complex olajkezelő.
- Nagyobb magas hőmérsékleti viszkozitású olaj használata. Például a SAE 5W-40 olaj cseréje SAE 5W-50 olajra.