Zetor traktor kezelése revitalizáló spray-el
Zetor traktor kezelése
Tisztelt Forex Kft.!
Szeretném tapasztalatomat megosztani a Xado „adalékanyaggal” kapcsolatban, amit Önöktől vásároltam. Mindezt azért teszem, mert lehet, hogy másokon is tud segíteni az a megtapasztalás, amin én már...
Zetor traktor kezelése
Tisztelt Forex Kft.!
Szeretném tapasztalatomat megosztani a Xado „adalékanyaggal” kapcsolatban, amit Önöktől vásároltam. Mindezt azért teszem, mert lehet, hogy másokon is tud segíteni az a megtapasztalás, amin én már átmentem.
Hobbyként az öreg, főleg mezőgazdasági gépek iránt érzett vonzódásom miatt vettem egy 1955-ben gyártott Zetor K 25-ös traktort. Ez egy kéthengeres, 2000cm3, oldalt vezérelt, szívó Diesel motoros, alacsony fordulatú gép. Önmagában véve üzemképes volt, de kompresszió már nem nagyon volt benne. Lehetőségem volt viszont gyári hüvely és dugattyú készletet vásárolni, és hozzá még új hajtó- és nyugvócsapágyakat.
A motor teljes szétszerelése után komplett felújításon ment keresztül, azaz főtengely köszörülés, hengerfej-síkolás, szelepek cseréje, új dugattyúcsapszeg- perselyek stb. Az összeszerelést követően azonban az első indítózás után, kb. öt percig járt a motor, majd megszorult.
Újabb szétszerelés után kiderült: azáltal, hogy ennél a motornál a főtengelycsapágyaknak oldalirányú vezető szerepük is van a hajtókarokra, így azok túlzottan nekiszorították a dugattyúkat a henger falának ( nem volt hézag a dugattyúcsapszegnél a hajtókar és a dugattyú között) és ez okozta a helyi túlmelegedést.
A hiba kijavítása után újból összeszerelve a motort, már képes volt alapjáraton hosszú ideig járni, de amint emeltem az üresjárati fordulatot, újból megszorult. Újabb szétszelés után kiderült, hogy a felújítás során véletlenül összecserélődött a dugattyúk és a hüvelyek párosítása, így nem volt meg a megfelelő illesztési hézag. Összeszerelés, majd a próbaút során azt tapasztaltam, hogy egy enyhe kis emelkedőn országúti I-es fokozatban kb 10 perces menet után megint megszorult, majd pár perces várakozás után újból tudott menni, de mindezt csak szólóban. Viszont, ha terepfokozatban tettem meg ugyanezt az utat, semmi gond nem volt. A motor vízhőmérséklete még csak az üzemi hőfokot sem érte el.
Nem akartam újból szétszedni a motort, mert se kedvem, se pénzem nem volt már rá, így azon gondolkodtam mit lehetne kitalálni. Teljesen más okból mentem be ekkor Önökhöz, amikor az üzletben megláttam a Xado olaj ill adalékok reklámját. Felvilágosítást kértem a kollégáktól, akik egy kis spray-ben lévő speciális Xado 10505 cikkszámú fémkerámiaképző spray-t ajánlottak, hengerenkénti bejuttatással. Nem akartam megbántani Őket, hogy én nem hiszek ezeknek a „csodaszereknek”, de miután nem volt drága, így gondoltam veszek belőle, főleg az emberi lustaság és az újbóli szétszereléstől való viszolygásom miatt. Levettem a motor oldalán lévő deklit (ezen még van ilyen)és a henger falára permeteztem az anyagot.
Összeszerelés után, ugyanazzal az olajjal, ugyanazt az utat rögtön minden probléma nélkül megtettem, országúti fokozatban. Sőt másnap pótkocsit is felakasztottam, és azzal is minden gond nélkül működött a motor.
Nem gondoltam volna, hogy ez a „kezelés” így fog hatni a motorra, de mindezt megtapasztalva csak tanúsítani tudom, hogy hihetetlen mire képes az ANYAG!
Köszönettel és üdvözlettel:
Ujfalussy Miklós
autógépész-mérnök
Budapest, 2013.05.22.