Xado Technológia 2
A XADO termékei Magyarországon már több mint 6 éve forgalomba kerültek, alkalmazásukkal akár 5-7% üzemanyag megtakarítást érhető el, a motor járását simábbá és halkabbá teszik, csökkentik a káros anyag kibocsátást és növelik a motor élettartamát, valamint teljesítményét, körülbelül egy fél tank üzemanyag áráért. XADO Revitalizant a motor hőjét és az olajban levő mikroszkopikus fém részecskéket kihasználva egy fém – kerámia felületet hoz létre, ami sokkal simább és keményebb mint az eredeti fém alkatrész. A kezelt alkatrész jobb állapotú lesz, mint az új korában, és jelentősen lassul az elhasználódá...
A XADO termékei Magyarországon már több mint 6 éve forgalomba kerültek, alkalmazásukkal akár 5-7% üzemanyag megtakarítást érhető el, a motor járását simábbá és halkabbá teszik, csökkentik a káros anyag kibocsátást és növelik a motor élettartamát, valamint teljesítményét, körülbelül egy fél tank üzemanyag áráért. XADO Revitalizant a motor hőjét és az olajban levő mikroszkopikus fém részecskéket kihasználva egy fém – kerámia felületet hoz létre, ami sokkal simább és keményebb mint az eredeti fém alkatrész. A kezelt alkatrész jobb állapotú lesz, mint az új korában, és jelentősen lassul az elhasználódás folyamata a jövőben. A XADO-val kezelt motor ezáltal kisebb belső súrlódású és gazdaságosabb lesz.
Mi is a XADO?
A XADO Revitalizant NEM olajadalék!! A XADO Revitalizant NEM befolyásolja az olaj karakterisztikáját vagy viszkozitását, habár az olajat használjuk, hogy a XADO eljusson a motor mozgó alkatrészeihez. Ott a motor mozgó alkatrészei által generált hő és súrlódás elindít egy folyamatot, amely ötvözi az olajban lévő mikroszkopikus fém részecskéket és a XADO hatóanyagát.
A XADO és a fém részecskék fém-kerámia, azaz CERMET (ceramic / metal) réteget hoznak létre, ami beleötvöződik a motor alkatrészeinek fém felületébe. Ez az új fémkerámia felület sokkal keményebb (XADO CERMET felület Rockwell értéke 320 (fém = 90; gyémánt = 420)) és simább mint az eredeti fém alkatrész, és megmarad minimum 100,000 – 150,000 kilométeren keresztül.
Ezen fémkerámia felület hatására a motorban a súrlódás kisebb lesz, ezáltal a motor kisebb hőmérsékleten, és gazdaságosabban tud üzemelni. A XADO egy tökéletesen sima felületet hoz létre azáltal, hogy feltölti a fém alkatrészek mikro-sérüléseit, amiket a használat során a kopás okoz. Ezáltal a XADO növeli a kompressziót, csökkenti a fogyasztást, a zajt, a rezonanciát, és a káros anyag kibocsátást, valamint növeli a motor élettartalmát és tartósságát.
A XADO ott fejti ki hatását, ahol nagyobb a súrlódás. Amikor az új felület létrejön, és a súrlódás csökken, akkor a folyamat is megáll. Ez egy önhatároló folyamat, az új réteg növekedése csak addig tud folytatódni, amíg annak vastagsága pont ideális lesz és ezáltal a súrlódás a legkisebb. A XADO-nak nincs befolyása sem az üzemanyagra sem az olajra, azokkal nem lép reakcióba és nem módosítja azok tulajdonságait. A XADO egy fémkerámia bevonatot létrehozó anyag és nem kenőanyag.
Kezelés előtt | és után |
A fémkerámia felületképző anyagokat először a hadiiparban alkalmazták. Alkalmazzák ma is a belsőégésű motorok, hajtóművek, csapágyak kopásállóságának növelésére és a kopott fegyvercsövek felújítására.
A revitalizálás jelensége ma már a tribológiai tudományok elismert eljárása.
Bővebben itt olvashat a tudományos háttérről
Egy kis történelem:
Az ötvenes évek vége felé, valahol Szibériában egy geológus mérnők csoport új jelenséget lett figyelmes, amikor mélyfúrást végeztek a földkérgében, Ezen expedíció alatt feltűnt, hogy amikor egy bizonyos mélységben fúrtak, a fúrók nem koptak el, ahogy az szokott. Sőt ellenkezőleg, úgy néztek ki, mintha vadonatújak lennének. Tudományos vizsgálat eredmény az volt hogy az ásványok bizonyos kombinációja, valamint ezen ásványok mikroszkopikus őrleménye és a súrlódásból keletkezett energia egy csodálatos kémiai reakciót képes létrehozni.
Ez a kémiai reakció valójában megváltoztatja a fém felületének szerkezetét és egy kerámiaszerű anyagot hoz létre. Az új felület ezek után képes tovább gyarapodni a parányi fém részecskékből, amik a kenőanyagban megtalálhatóak. A fémfelület ezen helyreállítása megnyitotta az utat az elhasznált részek “felújításának” és “feljavításának” ami az eredeti fémnél sokkal keményebb és simább “fém-kerámiá”-nak köszönhető. Ezáltal jelentősen csökken a felület súrlódása és megnövekszik az élettartam.
Ez a felfedezés az Oroszok titka maradt a szovjet időkben. Az Orosz kutatók folytatták a fejlesztéseket és a védelmi minisztériummal karöltve sikeresen alkalmazták a Tengeri Flottánál és más katonai egységeknél. Az új technológiát sikeresen alkalmazták motorok, váltók, csapágyak javítására, felújítására, azok szétszerelése nélkül. Még a nukleáris tengeralattjárók törzsének bevonatára is használták, hogy javítsák azok áramlás dinamikáját. A 90-es évek elején a Szovjetunió összeomlása után a technológiát a tudományos világ is megismerhette. Xado birtokolja a technológia szabadalmát és a tapasztalt kutatókat, ami szükséges volt, hogy a Xado legyen a világelső a nano-részecskéken alapuló súrlódáscsökkentő és regeneráló technológiában. A Xado kutatók töretlenül folytatják a kutatásokat a belső veszteségek csökkentésén alapuló energiatakarékosság és erőforrás megóvás terén.
Ez a munka a nyugati partnerek általános elismerését váltotta ki, aminek eredményeképpen egy nemzetközi kooperáció jött létre a a XADO olajok további fejlesztésére.
2004-ben a konszern elkezdte gyártani és értékesíteni a revitializáló adalékot tartalmazó olajokat. Állíthatjuk, hogy jelenleg ezek a legjobb motor, és átviteli olajok. A revitalizáló komponens jelenléte javítja az alkatrészek állapotát, ezáltal a xado olajok egyedülállóak és felülmúlhatatlanok.